≡ Menu

FAQ

Hoe kan ik een retourrit boeken?

U kunt een extra rit of een retourrit boeken op het moment dat u het ophaaladres en bestemmingsadres invult. Dan klikt u op “Extra Adres Toevoegen”.

Hoe kort voor vertrek kan ik online boeken?

Online boeken kan tot 2 uur voor vertrek. Voor minder dan 2 uur is het raadzaam ons te bellen.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

U kunt uw boeking wijzigen tot 2 uur voor aanvang van de rit door te klikken op de link die u per e-mail heeft ontvangen.

Rijden jullie ook ‘s nachts, in het weekenden en op de feestdagen?

Ja, we rijden 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.

Hebben jullie ook kinderstoelen?

Voor kleine kinderen kunt u eventueel zelf een kinderzitje meenemen. Ook kunt u hierom vragen in het ‘Opties’, vaak kan de chauffeur er eentje meenemen. In Nederland zijn kinderzitjes in een taxi overigens niet verplicht, dus dit hoeft niet per se. Wij geven bij een dergelijke aanvraag dan ook geen garantie dat het zitje daadwerkelijk wordt meegenomen.

Wij moeten onderweg nog meer mensen ophalen, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Indien u tijdens de reservering een tussenstop heeft opgegeven dan is de prijs inbegrepen.

Anders rekenen wij een toeslag tussen € 5,- en € 7,50 (afhankelijk van de afstand tussen adressen) per extra adres in de zelfde woonplaats. Is het extra adres in een andere woonplaats? Dan is de toeslag € 15,- + €1,50 per km verschil van de oorspronkelijke afstand.

Kan ik ook kinderen meenemen?

Kinderen zijn van harte welkom in onze taxi’s. Voor kleine kinderen kunt u eventueel zelf een kinderzitje meenemen. Ook kunt u hierom vragen in het ‘Opties’, vaak kan de chauffeur er eentje meenemen. In Nederland zijn kinderzitjes in een taxi overigens niet verplicht, dus dit hoeft niet per se. Wij geven bij een dergelijke aanvraag dan ook geen garantie dat het zitje daadwerkelijk wordt meegenomen.

Denk er bij het boeken wel aan om elke persoon apart aan te geven bij ‘aantal personen’. Dus ook baby’s. Per vervoersmiddel is er een wettelijk vastgesteld aantal passagiers dat vervoerd mag worden, dus het is wel belangrijk dat de vervoerder het juiste aantal personen weet, zodat hij met de juiste taxi komt.

Hebben jullie ook taxibussen?

Wij hebben ook taxibussen. Hierin kunnen tot maximaal acht personen in één keer mee vervoerd worden. Ook is het boeken van een taxibusje aan te raden als u veel en/of grote bagage mee hebt.

Uit welke soorten wagens kan ik kiezen?

Uit welke soorten wagens kan ik kiezen?

Op dit moment zijn er 5 categorieën waaruit je kunt kiezen:

 

Categorie Standaard Sedan Stationwagon Luxe Sedan MPV/VAN Bus
Personen Max. 4 Max. 4 Max. 4 4/6 6/8
Bagage 2 grote koffers en 2 kleine koffers 4 grote koffers en 2 kleine koffers 3 grote koffers en 2 kleine koffers 4/2 grote koffers en 2/4 kleine koffers 8 grote koffers
Merk en type voertuigen BMW 5, Mercedes E, Audi A6, Skoda Superb, Toyota Avensis of vergelijkbare auto BMW 5 Touring, Mercedes E Estate, Audi A6 Avant, Skoda Superb Combi, Toyota Avensis Touring of vergelijkbare auto BMW 7, Mercedes S, Audi A8 etc.Mercedes V-klasse of vergelijkbare auto Mercedes V-klasse, VW Sharan, of vergelijkbare auto VW Crafter, Transporter, Mercedes Sprinter, Ford Transit Minibus of vergelijkbare auto

 

Hoeveel bagage kan ik meenemen?

In een gewone taxi is ruimte voor drie stuks grote ruimbagage of vier stuks kleine ruimbagage. Daarnaast is er plek voor handbagage.

Mocht je meer bagage willen meenemen, dan raden wij een taxibusje aan. Hiervoor kunt u een taxibus kiezen ipv een standaard sedan. Er zal dan een taxibus komen.

Mocht u zoveel bagage meenemen dat het niet in de geboekte categorie past, behouden wij ons het recht voor om hier een extra vergoeding voor te vragen.

Zijn huisdieren of andere speciale bagage mogelijk om mee te nemen?

Dit is zeker mogelijk! Bij stap 1 ‘Opties’ kunt u aangeven welke speciale bagage mee wilt nemen in de taxi. Voor het vervoeren van honden vragen wij je wel zelf een kennel mee te nemen.

Kan ik een rolstoeltaxi reserveren?

Helaas is dit nog niet mogelijk. Opklapbare rolstoelen kunnen worden meegenomen als de ruimte in het voertuig dit toelaat.

Hoe kan ik betalen?

  • In de taxi kunt u betalen met de volgende mogelijkheden; contant, per pin en per creditcard (AMEX American Express, Visa en Mastercard).
  • Vooraf de rit dmv iDeal, Bancontact of Creditcard.

Voor nachtelijke ritten (tussen 23.00-06.00 uur), bij ophaaladressen als uitgaansgelegenheid/festival en ophalen bij luchthaven of cruiseterminal dient u de ritprijs vooraf de rit te betalen.

Aankomst van uw vlucht

Wij houden uw vluchtnummer in de gaten en weten daardoor of u vertraging heeft en proberen als uw vlucht later of vroeger binnen komt om toch voor u klaar te staan.

Bij uw retourvlucht willen wij u aankomst datum/ -tijd en vluchtnummer weten.

Bagage is kwijt op luchthaven

Is uw bagage niet op de bagageband, maakt u daar dan direct melding van op ons centrale nummer 085-0 605 405, ga daarna pas aangifte doen van vermissing. De chauffeur weet dan dat het even kan duren voor u zich bij hem meldt. Als u zich niet tijdig bij ons meldt en we weten niet waar u bent, dan vertrekt de chauffeur na 40 minuten vanaf het moment dat de bagage als afgehandeld is gemeld. Wachten heeft dan geen zin, want volgens onze gegevens bent u dan niet met de vlucht gearriveerd. Controleer uw bevestiging daarom op de juistheid van de gegevens.

Douane 100% controle

Vluchten uit Nederlandse Antillen en Suriname hebben de 100% douane controle. Komt u met een van deze vluchten dan geldt de wachttijd van 60 minuten na landingstijd niet.
Met u is de afspraak gemaakt, dat u ons belt als u door alle douaneposten bent geweest dan zal onze chauffeur pas vertrekken om u op te halen.

Reizen naar luchthaven: waar moet ik op letten?

Geef bij de boeking uw vluchtnummer op, dan kan het taxibedrijf meedenken en eventueel adviseren eerder weg te gaan als wij files of drukte onderweg verwachten. Houd bij de boeking rekening met de incheck-tijden van de luchtvaartmaatschappij en mogelijke vertraging op de weg. 123taxi zal er alles aan doen om u op tijd op luchthaven te brengen, maar kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, die tot gevolg hebben dat je je vliegtuig mist. Hierop aanvullend zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.

Reizen vanaf luchthaven: waar staat de taxi?

Geef bij de boeking uw vluchtnummer op. Bel zelf direct na landing naar het nummer van het taxibedrijf dat in de email of sms staat die u als bevestiging van de boeking hebt ontvangen. Dan kunt u met de chauffeur afspreken waar hij op je wacht. De chauffeur gaat er bij het ophalen vanuit dat je ca. 30 minuten na de landing buiten bent. Bent u ernstig vertraagd bij de douane of bij de bagage afhandeling laat het de chauffeur dan even weten.

Hoelang van tevoren moet ik op de luchthaven zijn?

Dit verschilt per vlucht en wordt vooral bepaald door je eindbestemming. Houd bij de boeking rekening met de incheck-tijden van de luchtvaartmaatschappij en mogelijke vertraging op de weg. 123taxi zal er alles aan doen om je op tijd op Schiphol te brengen, maar kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, die tot gevolg hebben dat je je vliegtuig mist. Hierop aanvullend zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.

In de drukkere vakantieperiodes kan dit op de grote luchthavens oplopen tot drie uur van tevoren. Controleer dit voor de zekerheid bij je luchtvaartmaatschappij.

Kan ik ook opgehaald worden op luchthaven?

Jazeker. Druk hiervoor op ‘van’ op de beginpagina of op de twee pijltjes naast de naam van de luchthaven als je al bent begonnen met boeken. Let op dat u de tijd opgeeft waarop u de taxi wilt hebben, en dus niet de tijd waarop uw vlucht aankomt.

Zijn de prijzen op de website per persoon of per taxi?

Alle prijzen die op de website worden aangegeven gelden per taxi.